Granholmens Båtklubb
- Höga kustens smultronställe

Start > Information

Ångermanälvens Båtklubbar

På kartan ser du vilka planer
vi har på ön

Klicka på kartan för större bild

planer_norr.jpg

Information

Vår unika förening som kom till av en idé från Karin Nilsson, Västby Hamnförening om att få möjlighet att göra Granholmen till ett båtparadis. Dåvarande Kramfors Båtklubbs ordförande Lennart Edin hakade på idéen och startade kontaktnätet med Ångermanälvens Båtklubbar. År 2007 bildade föreningen som idag består av, se rubriken "Båtklubbarna".
Ett nyttjanderättavtal tecknades 23 oktober 2006 med Kramfors Kommuns Göran Källström och är underteckat av Lennart Edin, Kramfors Båtklubb. Avtalet ger föreningen rätt att bygga enligt en planering; grillplatser, vindskydd, toaletter, en bastu samt att röja för stigar på den nordöstra delen av ön Granholmen.

Båtklubbarna

Lena Nylén valdes till ordförande 2015-2017 på årsmötet 2015-03-28

Vice ordförandeskap

Pelle Thim (Kramfors BK) valdes till vice ordförande 2016 på årsmötet 2021-06-21

Medlemsavgift för båtklubbarna

500 kr per år (2016)

Ekonomi

Årlig medlemsavgift för båtklubbarna (se ovan). Kassör i föreningen är Christer Olofsson (BK-flottaren). Areende till kommunen 100 kronor per år tas ur kassan. Ideélla krafter ska jobba för att genomföra planerna.

Större bidrag på 25.000 + 20.000 kronor har erhållits från VNBF (Västernorrlands båtförbund).
Även en del företag har sponsrat och får då sin logga uppsatt på vår hemsida och på anslagstavlan på Granholmen.

Vid frågor, ta kontakt med Din klubbordförande och/eller fyll i kontaktformuläret.

2014_skyltar_dass_o_lekplats.jpg

Utedass och lekplats
granh-bryggan-2012.jpg

Förankra med boj vid bryggorna
granholmen-stigen-2012.jpg

Följ öns stigar till nya äventyr!
granh-udden2012.jpg

Utsikt från den vackra udden

SPONSORER:

Vill du sponsra oss? Klicka här!

sponsor_designamera.jpg          viab-2016.png

2018_svenskasjo_josefin_980x240-.gif

Copyright © Ångermanälvens Båtklubbar - admin » - Design och uppdateringar av Designa Mera